İstanbul'da Rize rüzgarı

Kültür 17.10.2019 - 17:55, Güncelleme: 02.12.2022 - 09:38 2716+ kez okundu.

RİZE Dernekler Federasyonu (RİDEF) tarafından Rize Valiliği himayesinde Rize Belediyesi'nin desteğiyle İstanbul'da düzenlenen 'Rize Tanıtım Günleri' başladı. Kentin kültürel, doğal ve sanatsal özelliklerinin tanıtıldığı etkinlikte kurulan standlar, katılmcıların yoğun ilgisini çekti.  Maltepe Sahili etkinlik alanında düzenlenen "11. Rize Tanıtım Günleri" açılış töreni saygı duruşu istiklal marşı ve Kur-an-ı Kerim okunması ile başladı. Törene Rize Valisi Kemal Çeber, AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Rize Milletvekili Hayati Yazıcı, Rize Milletvekili Osman Aşkın Bak, Rize Belediye Başkanı Rahmi Metin’de katıldı. Mehmetçik selamı verilerek başlayan etkinlik protokol üyelerinin Rize Belediyesi standını ziyaret etmesi ile sürdü. Kentin kültürel, doğal ve sanatsal özelliklerinin tanıtıldığı stantlar, katılmcıların da yoğun ilgisini gördü. İlçe belediyeleri, kaymakamlıklar ve sivil toplum kuruluşlarının da açtıkları stantlarda Rize kültürünün motiflerine yer verildi.      'RİZE KÜLTÜRÜ İSTANBUL’A TAŞINDI'    Rize Valiliği ve Rize Belediyesi’nin açtığı stantta doğa fotoğrafçısı Aytekin Kalender’in Zil Kale fotoğrafı önünde kurulan kemer köprü ve akan dere görseli büyük beğeni topladı. İstanbul Rize Günleri’ni ziyarete gelen 10 binlerce kişi, beğeni çeken görsel önünde sıkça anı fotoğrafı çektirip, ikram edilen Rize simidi, Rize çayı, pepeçura, muhlama ve birbirinden lezzetli ürünleri ise tattı.   'ZENGİN İÇERİKLİ KÜLTÜREL STANTLAR HAZIRLADIK’   Rize Dernekler Federasyonu Başkanı Recep Albayrak, 11'inci kez gerçekleştirdikleri İstanbul Rize Günleri'ni çok önemli bir noktaya dikkat ederek hazırladıkları belirterek, "Bir önceki organizasyondan daha nitelikli, içerik olarak daha zengin bir organizasyon düzenlemek amacıyla yola çıkıyoruz. Rize Valiliği himayelerinde bu çalışmalarımızı yürüttük. 16 Ekim itibariyle organizasyonumuz başladı. Çok güzel bir açılış gerçekleştirdik. Bu zamana kadar kurulmuş en zengin içerikli kültürel stantlar hazırladık. Sayın valimize, vali yardımcımıza, bütün kaymakamlıklarımıza, belediye başkanlıklarımıza, Rize'nin bütün sivil toplum kuruluşlarına şükranlarımızı arz ediyoruz. Bizlere çok büyük katkıları oldu” dedi. ‘   CUMHURBAŞKANIMIZ DA BİZLERİ ONURLANDIRACAK’   2010 yılında 5'inci 'Rize Tanıtım Günleri'nin çalışmalarını yürütürken özellikle dönemin Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan Rize Günlerini Taksim'de yapmak istediğine değinen Albayrak, “Bizde 5'inci Rize Tanıtım Günlerini Taksim'de gerçekleştirmiştik. O durumun sayısal verilerde Rize'nin iç ve dış turizmine büyük katkısı oldu. Bu tanıtım günlerinin Rize'ye büyük bir faydası olduğunu görüyoruz. Buraya gelenlerin yüzde 50'si Rizeli olmamasına rağmen bizim kültürümüzü, folklorumuzu, otantik ürünlerimizi ve insanımızı seven kitlelerden oluşmaktadır. Biz Rize'nin her türlü tanıtımının yapılmasını istiyoruz. Bunun yanında bu yıl akademik çalışmalara çok önem verdik. Rize'ye ait bütün konuların konuşulmasını istedik. Ayrıca sosyal sorumluluk projelerini ön plana çıkarmak istedik. Yeşilay ile yaptığımız ortak çalışmada 'bırakalım sigarayı, içelim Rize çayını' sloganı ile proje hazırladık. İnşallah sayın Cumhurbaşkanımız da bu projeye katılarak bizleri onurlandıracak. Rize bezinin defilesi, kenevire ait sunumlar da olacak. Unuttuğumuz şeyler olabilir ama bu yıl çok zengin bir içerik hazırladık. Tüm İstanbul halkını, hemşehrilerimizi Rize Günlerine davet ediyorum. Herkesin buradaki güzellikleri görmesini arzu ediyorum. Bizim coşkumuza ve sunumumuza ortak olmalarını istiyoruz” diye konuştu.   'RİZE'YE GELEMEYENLERİN ÖZLEMİNİ GİDERİYORUZ'   Rize Kültür ve Turizm Müdürü İsmail Hocaoğlu da "Rize doğası, tarihi, kültürü ve tüm değerleri ile Maltepe alanında hemşehrilerimiz ile buluşmaya hazır. Dün itibariyle açılışımızı gerçekleştirdik. Pazar gününe kadar bu etkinliğimizi yapacağız. İstanbul'un yanında tanıtım günleri Ankara, Bursa, İzmir ve Kocaeli gibi illerde de yapıldı ancak istikrarlı bir şekilde İstanbul'da devam ettirildi. Geçen senenin dışında bu faaliyet hemen hemen her yıl gerçekleştirildi. Türkiye'nin bir mozaiği olan İstanbul'da bu buluşmalara çok önem veriliyor. İnsanlar hasret gideriyor. Kendi kültürünü, doğasını farklı bir yerde ve ortamda görme fırsatı sağlıyor. Rize'de yaşayanlar için de İstanbul'daki hemşehrileri ile buluşma şansı yakalıyor. Biz Rize ili olarak bütün hazırlığımızı önceden yaptık. Rize'nin kendine özgü bütün tarihi ve doğal değerleri içerisinde canlandırıyoruz. Memleketine gelemeyen insanlar için özlem giderme fırsatı oluyor” dedi. '   ZİL KALE'Yİ ÖNE ÇIKARTTIK'   Hocaoğlu, doğa ve tarihi değerleri görenlerin tatillerini Rize'de geçirme planları yaptıklarını belirterek, şöyle konuştu: “Rize alternatif turizm denilince akla ilk gelen destinasyonlardan birisidir. Önümüzdeki yılın sonunda havalimanının da devreye girmesiyle birlikte bu durum kendini daha da pekiştirecek. 5 yıldızlı otelleri, pansiyonları, tarihi konakları, yayla evleri ve butik otellerle birlikte Rize'yi cazip kılıyor. Rize için 'yağmurun ve çayın başkenti' diyoruz. Bu tanıtım günleri vesilesiyle değerlerimizi bir kez daha sergilemeye çalışıyoruz. Valiliğimiz, belediyemiz ve borsamızla birlikte bize ayrılan alan içerisinde Türkiye'nin en görkemli kalesi olan Zil Kale'yi öne çıkarttık. Yine Türkiye'nin sayılı taş köprülerinden kemer köprümüzü ve Fırtına vadimizin sembol suyunu da yaratıcı bir stant yaparak insanlara o doğayı yaşatacak ortamı oluşturmaya çalıştık. Kurguladığımız bu konsept içerisinde çayımızı ziyaretçilerimize ikram ediyoruz. Yine yayla turizminin mihenk taşlarından olan Pokut Yaylasını insanlara gösterdik. Standımıza özellikle salıncakların kaldırılmasından sonra daha özgün bir hale gelen Ayder Yaylası'nın bir fotoğrafını yerleştirdik. İnsanlardan çok olumlu tepkiler alıyoruz. Sanki o şehre gitmişler gibi hissediyorlar ve mutlu olduklarını belirtiyorlar"  Renkli görüntüler oluştuğu Rize Günleri, 3 gün boyunca İstanbul Maltepe sahilinde sürecek.

'RİZE KÜLTÜRÜ İSTANBUL’A TAŞINDI'

'ZENGİN İÇERİKLİ KÜLTÜREL STANTLAR HAZIRLADIK’

CUMHURBAŞKANIMIZ DA BİZLERİ ONURLANDIRACAK’

'RİZE'YE GELEMEYENLERİN ÖZLEMİNİ GİDERİYORUZ'

ZİL KALE'Yİ ÖNE ÇIKARTTIK'

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.